پیلاتس

ورزش پیلاتس

پیلاتس ورزش ذهن وبدن وورزشی جامع که به شکل هماهنگ قدرت وتعادل وانعطاف را افزایش داده وبا حرکات اصلاحی در بهبود آسیب ها بسیار مؤثر می باشد.افراد مبتدی وپیشرفته با سطوح مختلف قادر به انجام پیلاتس می باشند.
ورزشکاران حرفه ای در کنار ورزش اصلی خود پیلاتس را به شکل روتین دنبال می کنند.

روش تمرینی پیلاتس متشکل از ورزشهایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندامهای بدن دارد بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد. این روش تمرینی از حرکات کنترل شده ای تشکیل شده که بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می برد. با این روش ورزشی درد های مهره ای و کمر کاهش یافته انعطاف و تعادل در بدن پیشرفت کرده فضای ریه حجیم شده و قابلیت تنفس افزایش یافته و باعث تقویت سیستم قلبی عروقی می شود. علاوه بر آن به دلیل آنکه تمام حرکات ورزشی در پیلاتس به صورت خوابیده ایستاده یا نشسته بدون جهش وپرش و طی مسافت می باشد آسیب های ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می دهد.
ین ورزش هم برای بانوان و هم آقایان بالای ۱۷ سال با هر رده توانایی بدنی مفید می باشد. البته افراد با مشکلات و بیماریهای گوناگون قبل از انجام این ورزش باید با پزشک و مربی خود مشورت کرده . علاوه بر آن این ورزش برای افراد با مشکلات شدید مفصلی بیماری های خاص مانند : (سرطان و ام اس) برای زنان باردار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
در کلاس ورزشی پیلاتس برای اجرای راحت حرکات بهتر است از لباسهای چندان چسبان و خیلی گشاد استفاده نکرد بعلاوه بهتر است شرکت کنندگان پای برهنه یا در صورت تمایل از جوراب استفاده کنندبهتر است از لباسی استفاده کنید که راحت باشد اما خیلی گشاد نباشد مهم است که مربی اندام و عضلات شما را در حین حرکت مد نظر داشته باشد نیازی به کفش ندارید و استفاده از جوراب با صلاحدید مربی اختیاریست.
دو الی سه بار در هفته مناسب است و مانند هر ورزش دیگر تداوم و تناوب در اجرای آن کلید موفقیت است بهتر است بین جلسات خیلی وقفه نیافتد تا برای فراگیری حرکات و تمرینات دچار مشکل نشوید پس از چند هفته شرکت در کلاسهای پیلاتس از تغییراتی که در اندام خود می بینید دچار شور و شعف می شوید.
افرادی که دچار عارضه هایی مانند آرتروز درد مفاصل و … هستند همچون افراد دیگر نیاز مبرم به انجام فعالیتهای مناسب ورزشی دارند زیرا پیلاتس کمک می کند تا عضلات جانبی مفاصل آسیب دیده تقویت شده و موجب کاهش دردهای مفصلی و … می شود . نکته قابل ذکر در اینجا : این افراد در کلاسهای پیلاتس باید باتوجه به مشکل خود در حد توان اقدام به انجام حرکات کرده و حتما قبل از شروع کلاس مربی را در جریان مشکل خود قرار داده وطی کلاس به نکاتی که توسط مربی بیان می شود گوش فرا داده و آنها را اجرا کنند .

کلاس پیلاتس همراه با مربی خانم معصومه طلوعی در سرای محله جنت آباد جنوبی برگزار میگردد.

شنبه 17-16


دوشنبه 17-16


چهارشنبه17-16


اولین دیدگاه را ثبت کنید.

لطفا, وارد اکانت کاربری شوید تا بتوانید نظر خود را درباره ی دوره ی آموزشی بنویسید
افزودن به علاقه‌مندی
شرکت در دوره
ثبت نام شده: 35 دانشجو
مدت زمان: 12 جلسه
سطح: پیشرفته

آرشیو

ساعات کاری

دوشنبه 6 صبح تا 9 شب
سه شنبه 6 صبح تا 9 شب
چهارشنبه 6 صبح تا 9 شب
پنجشنبه بسته
جمعه بسته
شنبه 6 صبح تا 9 شب
یکشنبه 6 صبح تا 9 شب